Maailma on menossa kummalliseksi paikaksi. Tänään, kun olin käynyt ukon kanssa lounaalla ja talsin Tullin alueelta kohti Hämeenkatua,  sellainen 17-18 -vuotias, ihan hyvännäköinen nuori mies tuli vastaan. Silmäilin häntä  noin niin kuin refleksinomaisesti (hei, älkäät tuomitko, katseleehan varhaiskeski-ikäiset miehetkin kahdeksantoistakesäisiä tyttöjä!) ja laitoin merkille, että poikakin katseli minua ja valmistaiutui sanomaan jotain.

Tämähän mielenkiintoista minun tapahtumaköyhässä elämässäni, ajattelin.

Kohdalleni tullessaan kaveri todella puhkesi puhumaan, noin nimesi: "Tota, olisko sulla laittaa vähän rahaa, kun mun pitäis päästä bussilla kotiin?"

Minä totesin aurinkoisesti: "Kuule, ei oo!"

Poika siihen: "Ei se mitään. Kiitos."

Ja sitten hän onkin jo poissa.

Mitä hele-vettiä? Onhan multa asemanseudulla tultu pummaamaan paria euroa varmaan sata kertaa, mutta tämä kaveri oli hyväkäytöksinen ja tyylikkäänsiististi pukeutunut, eikä takuulla aineissa. Niin sanottua ihannevävymateriaa.

Haiseeko minussa jo sellainen epätoivo, että nuoret miehet vaistoavat, että tuolle tantalle kun vähän hymyän, niin irtoo. Ja irtoaa nimenomaan pari euroa, toivelistalla ei ole muuta. Siis enhän minä mitään sivutoiminimiä tähän kaipaa, ukko riittää oikein mainiosti, mutta olisihan se kiva tietää, että irtoaisi, jos olisi tarvis. Että herättäisi vastakkaisessa sukupuolessa jotain muuta kuin kauhua tai toiveen pikavipistä.

Kaiken päälle Blogilista.fi on mennyt totally guuguu. On tää kyllä hanurista...